Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Sajberlena - 20 januari 2010 20:31

Nu har jag kommit underfund med exakt VAD det är med renovering jag inte gillar.   


Det är de där förb... gipsskivorna. De där stoooora, otympliga, tunga, ovilliga och besvärliga megaskivorna som alltid måste till.


Vi har ändå satsat på den tunna sorten, renoveringsgips, eftersom vi bara behöver nya ytskikt och inte nya väggar.


Men om man bor på landet är det lite process att få hem eländet. Båda måste vara med, släp måste hyras och hämtas, skivorna skall lastas in, köras hem, lastas ur och bäras in. När de väl är inne ska de upp en trappa också... Orkar inte!!!


Jag överväger t o m att skippa vidare renovering och låta saker vara som de är. Vi har ju flyttat all inredning från ett rum till ett annat och där skapat en liten fin gång för att ta oss igenom rummet - det funkar! Vi kan ha det så! Vem behöver mer än en gång, ärligt talat?


Nåväl, nu är det uppburet och ligger på plats på golvet. Jag är trött, maken är trött och hunden jättelessen eftersom vi bara skriker på henne hela tiden när hon är i vägen. Storsonen blev dissad i telefonen när han ringde mellan skiva 3 och 4 eftersom maken stod och stampade och ville bära mera. Alltså har i princip hela familjen gått i spillror, alla är irriterade och ingen är glad.


Allt är gipsskivornas fel!   


Jag har börjat vänja mig vid detta, tycker t o m det börjar kännas vackert! Vad tycker ni?


 

Bara för att man har två olika tapeter i ett rum behöver man väl inte
renovera hela rummet???   

 

Här har ju varit en vägg - ska man behöva trolla bort alla såna spår, det ger
ju bara själ och historia åt rummet!


 

Ah, härligt, eget och unikt...


  

Här är ju en jättebra gång mellan all bråte - inga problem att ta sig fram här inte!



Av Sajberlena - 20 januari 2010 09:17

Jaha, så var det onsdag igen! Den där dagen i veckan som jag är leeeedig. Minsann, minsann...


Definition av lediga onsdagar; gör allt du inte hinner när du tillbringar dagarna på jobbet!


På schemat; uppdatera C hemsida, inventera färg och slippapper, MÅLA DET DÄR FÖRB... FÖNSTRET, köra till stan, handla, möta maken på hans lunch, hämta släp på OK, hämta miljarder gipsskivor, byta bil med maken, köra hem, packa upp inhandlade förnödenheter, tvätta.


Sen kan ju alla själva föreställa sig när miljarder gipsskivor skall bäras in i huset runt klockan sex när maken kommer hem...


Jag drömmer mig lite tillbaka till en lugn och behaglig dag och laddar på så vis batterierna en aning inför dagens vedermödor!


      

Ovido - Quiz & Flashcards