Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Sajberlena - 18 januari 2010 11:11

Har grottat ner mig i min dator och via SVT Play nu uppdaterat mig beträffande årets upplaga av Stjärnor på slottet. Wow, snacka om helkväll jag fick! Vilken för mig suverän godispåse!!


Jag är och har alltid varit ett stort fan av Kjell Bergqvist. Han står för allt jag önskar jag vågade men inte törs. Kaxig typ - men totalt orädd. Därtill en i mina ögon fullkomligt lysande skådespelare. (Å sen är han lite snygg också!) Han vågar säga vad han tycker, kosta vad det kosta vill. Klassad som en bråkstake men ändå värd all respekt. Idol!


Björn Ranelid är en människa som jag upptäckte först när jag hörde ett sommarprogram med honom faktiskt. Jo, jag hade läst en eller ett par av hans böcker, men där fastnade jag aldrig. Men böckerna har fått ett helt annat skimmer om sig när jag numera har bättre kontroll på människa bakom raderna. Ibland krävs det för att böckerna skall "tala till mig". Visst upplevs han ofta onödigt mångordig kanske, men vem bestämmer vad som är lagom? Det är ju han, är det inte individualism vi alla eftersträvar? Jag tycker han är härlig.


Tommy Körberg. Tommy Körberg är... en fullkomligt fantastisk sångare. Som person har han väl aldrig egentligen gjort något större intryck på mig vad jag vet, han bara "är". Divalater och pompös kanske, men har han inte rätt till det då? Jag känner flera som har den läggningen men som bakom den negativa fasaden har hjärta av guld. Undrar om han inte är en sådan...? Återstår att se, hans program har visste inte visats än tror jag.


Meg Westergren - en fullkomligt förtjusande, härligt vimsig och rolig person. Hon har väl egentligen alltid fått den typen av roller också, som förstärker det intrycket. Jag får hela tiden intrycket av att hon är lite på sniskan, fnittrig och flamsig. Men hon ÄR nog bara sån.


Siw Malmqvist. Jag blir bara glad, varm och upplyft när jag ser och hör henne. Vilken humor, vilken gnista! Fräck som få med otaliga glimtar i ögonen och vansinnigt rolig. Men så jordnära, okonstlad och "normal". Underbart att se.


Två helkvällar i rad för undertecknad alltså!

Ovido - Quiz & Flashcards