Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Sajberlena - 2 januari 2010 18:37

Under en ganska lång tid har jag sett fram emot nyår, dels för att det är en ganska trevlig helg och dels för att det skulle innebära en längre tids ledighet för mig. Nu har det varit nyårsafton, nyårsdag och idag är det lördag - och jag är uttråkad... Helt uttråkad!


Maken föreslog att jag skulle ge mig i kast med det där halvfärdiga fönstret som behöver målas och kittas, varför jag genast satte mig och kollade på film. Jag menar, uttråkad i all ära men nån måtta får det vara! Det är ungefär lika kul som när man var liten och gick till mamma och sa "jag har ingenting att göööraaa" och hennes standardsvar var "städa ditt rum...".


Att man är uttråkad och rastlös behöver inte alls betyda att man vill göra tråkiga och nödvändiga saker! Man har bara inget KUL att göra.


Skulle kunna lägga mig på sängen och läsa en bra bok, men då somnar jag bara. Skulle kunna gå en runda med hunden men det är så kallt och mörkt och det är inte den inspirationen jag har. Heller. Jag vill göra nåt kul!! Jag vill... Hm. Jag vill... Nä. Kommer inte på nånting!


Hela family är totalt off idag. En ligger på sängen och spelar spel, ett par glor på TV och nån äter godis. Kort sagt - vi går på lågenergi hela högen.


Tar väl och pluggar in en bra bok i öronen och manglar lite lakan. Nä, det är inte speciellt kul men inte så betungande heller. Dessutom får det mig att se upptagen ut så jag slipper massa idiotiska förslag om att renovera fönster!



Ovido - Quiz & Flashcards