Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Sajberlena - 19 januari 2010 19:16

Lite skvaller:


Lite kul det var när jag handlade på CityGross sist och mötte en av Maxi´s personalnunor där! Jag menar, man har rätt att handla var man vill men nog hajar jag till när personalen väljer största konkurrenten till sin egen arbetsgivare för att köpa ägg och potatis... Jag är en känslig typ!    


Nåväl.


Nu har konstaterats att mellansonens alla år av magbekymmer troligen beror på mjölkallergi. Inte lactos utan "hela" mjölken.


Sonen och maken kom hem från lasarettets dietist igår, fullpackade med broschyrer, listor och intyg till skolbespisning.


Själv botaniserade jag på ICA en sväng idag och hittade diverse produkter benämnda med rismjölk, havremjölk och soyamjölk. Det ena låter värre än det andra, stackars barn... Hittade sån där pssscchhhpssschhh-grädde på burk också - mjölkfri! Vi får väl prova oss fram helt enkelt och se vad som är ätbart och inte.


Nu väntar storplanering på hög nivå i fortsättningen vad gäller matlistor. Ujujuj, och det som var marigt redan innan!


Lilleman fick sin storhetstid i somras när han bröt nyckelbenet. Den första i familjen som brutit nåt.

Nu är det mellanmannens tur - den första i familjen med matallergi! Wow.   

Av Sajberlena - 19 januari 2010 10:22

- Mamma, jag vill gå på fotbollsträning, jag VILL det, snälla, jag vill, ALLA andra får, jag vill också, snälla!


- Määääh... Du HAR ju gått på fotbollsträning och du VILLE inte fortsätta, det var så trååååkigt!


- Jag vill nu mamma, jag ska det, det är jätteroligt och man får saft och kakor på avslutningen, snälla, jag vill gå på fotbollsträning.


- Suck. Okej... Jag tillbringar väl min annars totalt ofyllda fritid med att sitta och glo på dig när du gör hoppsasteg och piruetter på fotbollsplanen medan alla andra barn springer efter bollen då, självklart älskade unge, självklart...   


Två veckor senare:


- Kom nu, fotbollsträning!


- Meeeeen jag viiiill inte, det är tråkigt, jag får aldrig bollen, alla är dumma, jag har ont i benen, jag ooooorkar inte, jag viiiiilll inte!


En vecka senare:


- Mamma, jag vill gå på skytte, jag VILL det, snälla, jag vill, ALLA andra får, jag vill också, snälla!


- Suck. Okej... Jag lägger väl fyra timmar i veckan av min outsinliga källa av tid och sätter mig i skyttehallen två gånger i veckan då... Självklart. Jag älskar dig ju.   


En vecka senare:


- Kom nu, skytte!


- Meeeen jag viiiiill inte, det är tråkigt, man får vänta så länge, alla är dumma, jag har ont i fingret, jag oooooorkar inte, jag viiilll inte!


Ytterligare en vecka senare, på rutinbesök för alla förstaklassare hos skolläkaren; (läkaren vänder sig mot sonen):


- Och vad gör du på fritiden då lille vän, hittar du på något kul då?


Sonen tittar med uppgivna, stora, runda blå ögon på läkaren:


- Nä, jag är bara hemma, jag ville spela fotboll men jag fick inte för mamma sen ville jag gå på skytte men det får jag inte nu... Mamma, varför får jag inte spela fotboll och gå på skytte? Varför får jag inte det mamma, du sa att jag skulle få men nu får jag inte, varför?


(Förduärenhemskutomjordningochjagväntarbarapåattmo
derskeppetskallkomma ochhämtahemdigigenochgetillbakaminunderbaravarmago
aknubbigabebissomingen

vetvarthanär?)

Ovido - Quiz & Flashcards