Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Sajberlena - 13 januari 2010 12:59

Käre Onsdag,


Det har nu förflutit ett antal timmar av vårt umgänge och jag tyckte jag var ganska tydlig med mina förväntningar...?


Märkligt att du aldrig kan bistå mina önskemål på minsta lilla vis. Beklagligt. Jag bad väl inte som så himla mycket? Några timmar fördelade på den och den aktiviteten, vad är problemet?   


Visst visst, jag är tacksam över att ha hunnit med städningen och tvätten, hundpromenaden var helt okej. Lång och behaglig. Men nu är klockan över ett, hur ska jag hinna både fönster och ridning innan barnhämtning hade du tänkt dig?


Nä, precis. Ingen respekt alls! Kan tala om för dig att vår relation kommer inte fungera om du inte kan hjälpa till lite grann och bistå mig med den tid jag behöver!   


Jag bara varnar dig.

Av Sajberlena - 13 januari 2010 09:36

Hej Onsdag,


Hur mår du? Jag mår bra. Har saknat dig!  Idag är det ju din och min dag, så jag ville bara kolla så vi är överens om upplägget här, okej?


Först tandläkaren med Lillfis. Inga konstigheter där, vi åker dit och sen åker vi hem och droppar honom i skolan på väg hem.


Sen tänkte jag att vi skulle dra en städtromb genom huset om det är okej för dig? Alla miljoner granbarr som jag dammsugit upp två gånger sedan granen åkte ut har återvänt till brottsplatsen, fråga mig inte varifrån eller varför... De trivs här tydligen, hela golvet är fullt. Lite lakansbyten i sängarna kanske, känns som en bra idé när vi ändå ska tvätta en massa.


Jo, tvätten då, vi kan väl köra det lite parallellt så sparar vi lite tid? Springa lite fram och tillbaka och ha koll på maskiner och sånt, hänga lite däruppe på ställningen när vi ändå bäddar - ja du vet.


Sen var det ju fönstret också, det är grundat och kittat men måste målas två gånger med "riktig" färg, tror du att du kan bidra lite där och ge mig en timme av din tid till det? Ah, snäll du är.


Då bör du väl ligga runt klockan 12 när vi är klara, men eftersom Lillfisen ska fika i Torsås i eftermiddag får vi ju hela fyra timmar kvar innan han ska hämtas! Vad tror du om en skogspromenad av längre modell och så tar vi med oss hunden? Hon är lite understimulerad verkar det som, dina övriga sex veckokompisar är lite snåla när det gäller att dela med sig av sin tid dessvärre... Sen avslutar vi hela härliga "bara-vi-eftermiddagen" med en ridtur! Behöver inte vara så lång, men en liten sväng i alla fall!   


Vi hämtar upp sonen på väg hem, panerar fisken och fixar den, käkar och sen är det fritid fram till 18.20 Då tar vi ett möte med nomineringsgruppen i Torsås och sen - sen åker vi hem och lägger oss!


Meningen är också att du ska se till att underhålla mig så pass att jag inte har tid att tänka på alla högar på mitt skrivbord på jobbet och det faktum att jag SKULLE kunnat lägga hela vårt umgänge där istället... Bort med ångesten och fram med qualitytime - bara du och jag! Är vi överens om det?


Jag tror vi kommer få en kanondag, vad tror du?   

Ovido - Quiz & Flashcards