Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Sajberlena - 15 januari 2010 18:07

Ikväll vankas pizza i skogen minsann! Hemmagjord. Jupp jupp, jag har gjort deg, rört tomatsås och öppnat burkar med både tonfisk och ananas. Finfina grejer... Dessutom har jag skurit massa skinka, lök och grejer. Nu är väl inte detta något som väcker större uppmärksamhet hos andra dödliga människor, men för MIG är det lite sensationellt - matlagning från scratch är inte min grej kan man säga. Men idag känner jag mig som Mat-Lena och undrar om jag inte borde få ett eget TV-program!


Imorgon blir det kultur på högsta nivå, då ska det revyas i tätorten! Premiärrevy i den här tätorten för mig, ser verkligen fram emot det.  Därutöver vankas barnkalas, ridning och Knutsfest - sen är det visst måndag igen... Suck. 


Det är väl lika bra att deppa över måndagsmorgonen med en gång, helgerna är så korta så de knappt märks... Aa, ska börja deppa imorgon.


Nu ska jag ta ett glas vin!   


Trevlig helg!

Av Sajberlena - 15 januari 2010 10:13

Ooo, har börjat fredagen med att skicka mina tänder på SPA!   


Dessvärre är de inte så gamla så jag kunde skicka dem själva, jag fick snällt följa med. SPA´t heter La Folktandvårdia, ett utmärkt ställe att lägga en fredagsmorgon.


Först fick man gå in i ett rum med en otroligt skön stol - den går att vinkla åt alla håll! Min snälla värdinna körde ner den i totalt liggläge efter att hon svidat på mig en liten servett med silverkedja runt nacken. Ah, där ligger man så och kopplar av medan värdinnan grejar med datorn, frågar om man är frisk, om personnummer och diverse andra små detaljer. Sen pular hon och prasslar och grejar innan hon placerar en liten bricka med massor av intressanta skönhetsattiraljer på i höjd med ens haka. En lampa i fejan och sen gapar man. Hon hade rosa gummihandskar, värdinnan, det var lite gulligt!   


På lampan har de placerat en liten spegel numera så man SER allt de gör med ens tänder, det var ett jättebra initiativ. Jag har alltid såna problem med vart jag ska titta annars, känns så fåningt att stirra värdinnan rätt i ögonen...


Sen följde en kvarts gnisslande, skrapande, slurpande, isande, pillande, petande, blodrinningar, joxande och just DEN biten är inte så himla kul kanske.   Jag är ganska glad att det inte var jag utan mina tänder som utsattes för behandlingen!


Allt avslutades med en liten blå flourdrink i ett plastglas, den smakade bra men skulle spottas ut efter några varv i munnen.


Sen var det tack och hej, ses om ett år!


Måste säga att jag kände mig lite som en ny människa i bilen till jobbet! Tänderna är sådär härligt fräscha, rena och vita mindre gula. Är man född med gula hästtänder så är man!   





Ovido - Quiz & Flashcards