Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Sajberlena - 8 januari 2010 17:36

Okej, imorron vankas törkidinner. Eftersom jag inte är riktigt tillbaka i rätt rutiner och gängor än så slog det mig inte förrän igårkväll att man borde kanske köpa kluckklucken idag - den behöver ju typ tre dagar på sig att tina upp!


Sagt och gjort - svisch iväg med eminenta bilen för att inhandla törki. Första anhalt - Citygross. På väg mot frysdisken hittade jag både det ena och det andra; ny skurmopp, nya tandborstar, ljus... Väl framme - nix törki. Tomt. Nema.   


Suck och jaha. Löste ut mig för närmare en tusenlapp (hoppsaaaan) och fortsatte färden till Maxi. Återigen råkade jag springa på massor av bra-att-ha-prylar, bl a jättebra lådor för mössor och vantar och sånt. DÄR fanns även den eftertaktade fågel jag sökte och jag plockade upp en lagom bjässe om 4,5 kg. Enligt baksidan på plastpåsen framgick att det skulle beräknas en åtgång om 450 gram per person, otillagad birdie. Nu har jag som sagt inte kommit in i gängorna än, så jag räknade och räknade och kom fram att den skulle ju bara räcka till fem personer... Fråga mig inte hur, det bara blev så. Alltså fick jag ta en till. När jag väl räknat efter insåg jag ju att jag köpt mat till ungefär 17 pers, men då var det så dags! Nåväl. Lyckades lösa ut mig även därifrån.


Bolaget nästa. För säkerhets skull fick jag ta hela registret, rött, vitt och öl. Nästa utcheckning.


Väl ute ur affären upptäckte jag att jag i  min ambition att införskaffa en törki fyllt hela baksätet, hela bagaget och passagerarsidan med kassar.


Snyggt jobbat, eller hur?   


Ovido - Quiz & Flashcards