Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Sajberlena - 14 januari 2010 12:51

Tar en snabblunch med "vuxenvälling" och slösurfar lite medan jag frenetiskt insuper lunchen med smalt sugrör.


Läser aftonbladets miljoner tips och mer eller mindre vetenskapligt underbygda artiklar om hur man ska rädda sitt äktenskap, vårda sina relationer och återfå gnistan i sexlivet. Sammanfattar man allt man läser så går det hela ut på att man ska ha massor av sex! Det är så man ska återkomma till det läget man var i när man var nyförälskade... Hm. Läser vidare och inser med förvåning att relationer med samma längd som min är konstaterat slentrianmässiga, tråkiga och urvattnade och kräver krafttag för att bli roliga. Hmhm. Hade ingen aning om detta! Jisses, här sitter jag och inbillar mig att jag har ett jättebra äktenskap, hur blåst får man bli!   


Enligt alla tips och råd bör jag, efter 22 års förhållande, börja se om mitt utseende, koka kvällens spagetti och köttfärssås i neglige och lura ut maken i tvättstugan medan barnen ser på TV och spelar dator. Men inte för att tvätta...


Å jag som trodde att en bra relation byggde på respekt för varandra, förmåga att låta varandra utvecklas som individer, inte ta varandra för givet och att ge varandra utrymme att växa. Att man genom det kan bibehålla även passionen!


Vidare ska vi tydligen bli mer "spännande". Fast ärligt talat tror jag min make upplever mig som ganska spännande redan - han har alltid haft problem med mina hastiga kast från det ena till det andra projektet oavsett vad det gäller. Han skulle nog bli ganska glad om jag blev lite mindre spännande...   


Nåväl, högmod går före fall. Att gå omkring och inbilla sig att man har en bra relation efter många år var uppenbarligen osedvanligt korkat av mig. Det är tydligen bara att lägga ytterligare ett projekt på "to-do"listan!


Eller helt enkelt sluta läsa alla idiotiska artiklar?


Tycker det tenderar lite till att bli som med unga flickor och skönhetsoperationer. Man hjärntvättas att tro att man inte duger som man är och därför måste förändra saker - ofta helt i onödan.



Av Sajberlena - 14 januari 2010 07:45

Oooo vad jag ska vara effektiv idag!


När jag går hem ska man kunna skönja en skrivbordsskiva under högarna. Japp!


Det blir min dag...

Ovido - Quiz & Flashcards