Direktlänk till inlägg 22 september 2010

Stekt och stekt och... kokt?

Av Sajberlena - 22 september 2010 14:13

Igår avlades ett nytt besök hos dietisten med Mellansonen. Periden utan vete, soya, mjölk och ägg har lett till - ingenting...


Nu är frågan om han ska gå på pulverdieter, megaallergimat alltså, för att se om det alls handlar om matallergi (det ÄR inte matallergi men jag är ju bara morsa så vad vet jag om sånt) men vi börjar med 14 dagar där maten består av kyckling och fisk. Utan mjölk, mjöl, ägg och soya...


Ringde skolbespisningen idag och meddelade de nya direktiven. Kan väl inte påstå att de jublade men de hjälper till så gott det bara är möjligt.


Hur som helst börjar det här tära ganska hårt på hela familjen. Allt är fokuserat på hur sonen mår, alla planer är planerade utefter hans status. Därtill är han naturligtvis mentalt slut över att ständigt må som om han hade maginfluensa men utan att kräkas och någonstans måste han ju få utlopp för sin frustration...


Imorgon har jag telefontid med il dotore, får se vad han säger.


Inatt kom lillfisen in och lade sig i vår säng och i sedvanlig ordning landade han naturligtvis på min sida. Alltså slogs vi om täcke, kuddar och utrymme, han mer handgripligt än jag. Örfilar och lavetter på löpande band utdelades och klockan fem fick jag spader och skulle vända mig om. Pang! sa det i nacken och jag kände som i slow motion hur jag sträckte nån muskel från hårfästet ut i axeln. Man kan väl säga att det var mindre behagligt. Utan överdrift alltså.


Mycket mer sovet än så blev det inte sen, jag välte mig ur sängen och går nu runt som om jag hade ett sopskaft inopererat i nacken och ryggen.


Ryggskott i nacken sa jag. Nackskott sa en kompis.


Aja, kunde varit värre! Jag kunde ta mig till jobbet i alla fall.


Nu blir det kycklingmatlagning. Med tanke på sonens diet gäller det ju att variera tillagningen av råvarorna så mycket som möjligt. Stekt och... stekt?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards