Alla inlägg den 20 september 2010

Av Sajberlena - 20 september 2010 10:28

...eftersom rösträkningen i vår kommun var avklarad sist i landet tror jag. Vi visste egentligen inte hur det gick förrän framåt vaddå, klockan ett eller nåt.


Men det gick bra!! Vi vann med 18-15!!


Vi skulle ha valvaka hemma i vår lilla by, cirka 30 personer. I en lokal med bildkanon, nätverk, tv-box och hela kittet. Stooooor bild på hela väggen där vi skulle följa rösträkningen.


Bara det att boxen gick inte att använda för antennen hade blåst ner, nätverket fungerade inte och det mobila bredbandet fick inte kontakt... Alla satt med mobiler och talade med andra som hade bild, text och uppdateringar. Det var väl inte riktigt så vi hade tänkt det hela.


Några av oss satt i timmar och svettades med sladdar, nya sökningar, routers och alla andra nödvändiga attiraljer men - nä. Lite stressande!


Men vi är ju flexibla, vi som bor på landet, så vi packade ihop allt och for till sportklubbens klubblokal istället! Där funkade precis allt, så vi fick vår valvaka i alla fall.


Själv somnade jag runt tre i morse och jag är inte jättepigg idag. Kanske borde jag kolla hur det gick i riksdagsvalet förresten... Jag har hört att det var val dit också...?   



Ovido - Quiz & Flashcards