Alla inlägg den 15 september 2010

Av Sajberlena - 15 september 2010 20:59

Haha, fyndig rubrik!   


Men det är faktiskt så, jag har anmält mig till en grupp - Life - en diskussionsgrupp om typ... Livet. I arrangemang av Pingstkyrkan men där gruppen är sammansatt av både troende och såna som jag. Förtappade själar.


Ah, älskar diskutera livet. Och framför allt älskar jag diskutera det med människor som ser det lite annorlunda än jag! Kristna människor ser livet ur ett lite annorlunda perspektiv än jag gör. Jag fascineras, förvånas, beundrar och ifrågasätter. Och gillar den dynamiska diskussionen som ibland blir!


Många säger att man aldrig ska diskutera religion eller politik. Jag känner tvärtom, jag tycker det är jättekul. I åsikts- och religionsdiskussioner finns egentligen inget rätt eller fel och jag har väldigt svårt att bli förbannad på någon bara för att den inte tycker som jag. Jag blir däremot vansinnig på människor som vill diktera villkor för hur jag ska tycka och tänka, jag blir skogstokig på människor som går till personangrepp för att jag inte tycker likadant och jag går i taket när människor dömer utan att veta varför.

Ser ni min gloria?   


Men jag vägrar lägga energi på att vara sur för att alla inte tycker som jag. Respekt för och brobyggande mellan grupper måste ju vara en väg till världsfreden?     


Nu är det visserligen inte religion eller politik vi ska diskutera i Life-gruppen, det är helt andra saker. Var och en utifrån sin synvinkel naturligtvis. Jag ser verkligen fram emot det här, det ska bli jätteroligt! Lär återkomma med rapporter.


Från det ena till det andra - jag la mig på sängen för att se slutet på en inspelad film idag. Klockan nio i morse.


Jag vaknade kvart i två.


Har fortfarande ångest...






Av Sajberlena - 15 september 2010 13:59

Vaknade idag med känslan av att det fortfarande var mitt i natten - mörkt, regn och deppläge.


Liten fis skulle till skolan i sedvanlig ordning. Han var svårväckt och kom upp i senaste laget. Bråttom alltså.


Jag tog fram regnjacka och gummstövlar. Jag har ju läst pappret från skolan där man ber att barnen ska vara klädda utefter väderlek! Good parent!

Lång diskussion. Gummistövlar är inte coolt... Inte ens gummistövlar med gröna grodor på.


-Jag kan väl ta med de vanliga skorna i väskan?


Väskan var full med andra regnkläder och jag kunde nästan höra hur skolbussen närmade sig.


-Nej, det ska regna hela dagen, du får ta gummistövlar nu och gilla läget! Så, ha en bra dag!


Liten fis släääääpar sig iväg med sina ocoola grodgummistövlar genom regnet ut till bussen. Jag får nästan bita i mig knogarna för att inte skrika på honom att SKYNDA sig lite. Men det var lugnt, han hann.


Han kom hem med samma buss klockan två. I gassande solsken, 20 graders värme och med samma grodstövlar på fötterna.


Behöver jag säga att han var ännu surare än i morse...?

Ovido - Quiz & Flashcards