Alla inlägg den 19 september 2010

Av Sajberlena - 19 september 2010 13:28

Jahaja - de va de!


Tre kuvert, en vit, en gul och en blå!


Streck, streck, streck på pappret. Tack så mycket, hej då!


Det var bara vi, maken och jag, i vallokalen när vi slickade kuverten i varsitt bås. Ja, och valarbetarna så klart. De var fler än vi!


Lite högtidligt, lite speciellt och lite roligt. "Vill ni ha legitimationen" frågade jag. "Nädå, vi vet vem du är" sa avprickaren. Haha, jag älskar att bo på en liten ort! Så enkelt och okomplicerat.


Vid middagstid hade redan hälften av alla valberättigade i min "by" varit och röstat. Snyggt.


Det känns som om detta valet innebär ett stort valdeltagande - det är det viktigaste av allt tycker jag! Att så många som möjligt använder sin rätt att rösta.


Nu väntar jag bara. På att klockan ska bli dags för att hämta mat, installera TV och duka fram inför kvällens valvaka i bygdegården. Där ska vi träffas ikväll, Centerpartiet i Torsås, och invänta valresultatet tillsammans. Oavsett utgången skall vi ha trevligt fram till dess, sen får vi se...


Engagemanget i kommunpolitiken har gjort att jag nästan helt tappat fokus på riksdagsvalet! Första gången någonsin. Igår stod catching-up på dagordningen för att se vad i helsike jag egentligen tycker även där...


Jag väntar vidare och mobiliserar kraft och energi inför kvällen! Ha en bra valdag!

Ovido - Quiz & Flashcards