Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Tja, vad begriper jag...

Av Sajberlena - 21 september 2010 11:59

...men min hjärna jobbar på högtryck för att förstå...


I en hel mandatperiod har man torrt konstaterat: SD kommer förmodligen in i riksdagen efter valet 2010. Åtminstone har jag hört det gång på gång. Sen har jag också noterat hur de etablerade partierna i samma omfattning sagt: nä, vi tänker inte debattera med SD. Vi håller truten och hoppas de självdör! Så har man bemött dem i massmedia, kommuner, skolor - överallt!


Funkade det?


Nope.


Under lika lång tid har jag och flera med mig sagt: men för i helvete, BEMÖT deras argument! Tala om hur den riktiga statistiken ser ut då, vilka kostnader vi talar om och informera och upplys svenska folket, slå hål på allt de säger istället för att låta dem jobba i det tysta! Visa, informera, upplys och urholka deras argument!!


Har man gjort det?


Nope.


Tja - som sagt, vad begriper jag?


Under de sammantaget sex timmar jag lyssnade på radio igår var SD huvudsaken i åtminstone tre. Nu får de plats i media! Nu ifrågasätts deras åsikter, deras politik och deras syfte med sina 20 mandat.


Hade det inte varit lämpligt att kanske åtminstone överväga de diskussionerna INNAN valet?


Diskussioner är jättebra! Nu kom den igång på riktigt.


Nu är det lite för sent.


Men jag begriper förmodligen inte det här. Som sagt.     

 
 
Mad

Mad

21 september 2010 18:55

Exakt det samma som jag har sagt i flera månader. Sluta ignorera SD, låt dom visa sig i tv så alla ser vilka puckon det är, knäck dom så folk slutar sympatirösta.

Men neeej, ignorera det dåliga. Det försvinner ju av sig själv. Ofta.

http://auroranebulosa.bloggplatsen.se

Sajberlena

21 september 2010 19:26

Man kan aldrig tiga ihjäl problem och tro de försvinner, varken i politiken eller till vardags.
Det är nästan pinsamt att notera hur korkat etablissemanget hanterat det här...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards