Direktlänk till inlägg 31 december 2009

Jahapp. De va de...

Av Sajberlena - 31 december 2009 09:51

Ojdå. Nyårsafton idag... Shit, ett helt år har gått och var va jag??   


Kan jag händelsevis ha ägnat mig åt att försöka uppfylla mina tidigare avlagda nyårslöften månne? Eller har jag bara försökt överleva kanske, rent mentalt? Mm, så är det nog...


Turbulent har det varit i alla fall, 2009. Här har separerats, flyttats, grälats, diskuterats, bråkats, enats, skrattats, flyttat ihop igen, försökt hitta en ny grundbas för ett gemensamt liv och faktum är att det har lyckats ganska bra! Men det har tagit på krafterna, det har det...


Jag har fattat beslut om min livssituation som varit stora, omvälvande och radikala. Egentligen har hela året bestått av nyplantering, plantor som börjat växa men inte varit mogna för skörd. Kan det vara så att 2010 blir ett skördeår?


Beslöt mig för att göra en totalrokad beträffande mitt yrkesliv. Jag har sagt upp mig från ett jobb och skall fokusera på mitt andra. Jag hoppas och tror att det går igenom i slutet av januari...


Relationen är nu murad, slipad och limmad - ärren och sprickorna finns där men förutsättningarna för att de skall blekna under 2010 är mycket goda.   


Mina försummade vänner som inte ger upp utan fortsätter höra av sig, enträget och envist, trots att jag aldrig har tid att höra av mig tillbaka - jag vill inte ha det så!


Mina älskade barn som behöver en närvarande mamma - det är min högsta önskan också, varför är jag inte det då?


Massor av insikter har ramlat över mig. Nästa år får nog bli det år då jag använder mig av dem.


Det är svårt att leva. Det är tufft. Men för mig har den stora frågan 2009 varit - varför lever man ett liv som är svårare och tuffare än man vill om man har möjligheten att göra det så mycket enklare? Grunden har lagts till mitt nya, enklare och så mycket roligare liv. Nu är det nyårsafton - det är väl en bra språngbräda för att förverkliga alla planer och realisera det liv jag önskar och vill ha?


Men välkommet då, 2010! Jag är redo.   


Gott nytt år på er allihop - vi har ett suveränt år framför oss!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards