Alla inlägg den 26 december 2009

Av Sajberlena - 26 december 2009 12:18

Annandag jul här i Norra delen av landet. Mulet blåsigt och ruggigt. Och vad gör man då? Man dividerar om UTEaktiviteter!! Jag menar, vad är det för feeeel på att sitta inne och bara vara? Jag gillar inte uteaktiviteter, såvida de inte företas på hästryggen.   


Att åka skridskor är överreklamerat - man fryser, får ont i fötterna och man slår ihjäl sig om man ramlar. Skidor har aldrig ingått i min egendom. Äger knappt vinterkläder ju! Det är inte lätt att vara den enda soffpotatisen i hela släkten!!


Jag bara suckar och skakar på huvudet när alla försöker övertyga mig om hur mysigt det är utomhus...   


Med andra ord - jag bara vägrar. Släkten skakar bekymrat på huvudet och jobbar på, jag kämpar för att komma undan. Livet är en strid. Heja  mig!


Annars är allt väldigt bra! Efter en lång kväll med massor av vin hos svärmor känner jag mig lite mosig - det känns och ser ut som om vinet har samlat sig i små egna baginboxar under mina ögon... Men trevligt var det. Igår i alla fall.


Nu ska alla miljarder prylar plockas ihop och stuvas in i bilen i väntan på att forslas hem alla milen till min lilla by. Dessvärre är ju den långa vägen hit lika lång hem. Imorgon bitti bär det av.   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards