Alla inlägg den 31 december 2009

Av Sajberlena - 31 december 2009 13:41

Har ägnat en timme åt att vika tvätt, fördelat i snygga, prydliga högar och placerat ut i lämpliga utrymmen. Mellansonens tvätthög lades på sängen med instruktionen; lägg nu in den här högen i garderoben är du snäll, och gärna snyggt och prydligt, okej?


"Jag lägger in dem som JAG vill ha dem."


Öh..


"Varför inte bara snyggt och prydligt?"


"Spelar väl ingen roll hur det ser ut, huvudsaken är ju att JAG hittar dem..."


"Men det GÖR du ju inte, du hittar ju inte dina kläder!"


"Jag lägger in dem som JAG vill ha dem, okej! Det är min garderob, mina kläder."


Fniss. Undrar om mellanfisen börjar bli stor...?

Av Sajberlena - 31 december 2009 09:51

Ojdå. Nyårsafton idag... Shit, ett helt år har gått och var va jag??   


Kan jag händelsevis ha ägnat mig åt att försöka uppfylla mina tidigare avlagda nyårslöften månne? Eller har jag bara försökt överleva kanske, rent mentalt? Mm, så är det nog...


Turbulent har det varit i alla fall, 2009. Här har separerats, flyttats, grälats, diskuterats, bråkats, enats, skrattats, flyttat ihop igen, försökt hitta en ny grundbas för ett gemensamt liv och faktum är att det har lyckats ganska bra! Men det har tagit på krafterna, det har det...


Jag har fattat beslut om min livssituation som varit stora, omvälvande och radikala. Egentligen har hela året bestått av nyplantering, plantor som börjat växa men inte varit mogna för skörd. Kan det vara så att 2010 blir ett skördeår?


Beslöt mig för att göra en totalrokad beträffande mitt yrkesliv. Jag har sagt upp mig från ett jobb och skall fokusera på mitt andra. Jag hoppas och tror att det går igenom i slutet av januari...


Relationen är nu murad, slipad och limmad - ärren och sprickorna finns där men förutsättningarna för att de skall blekna under 2010 är mycket goda.   


Mina försummade vänner som inte ger upp utan fortsätter höra av sig, enträget och envist, trots att jag aldrig har tid att höra av mig tillbaka - jag vill inte ha det så!


Mina älskade barn som behöver en närvarande mamma - det är min högsta önskan också, varför är jag inte det då?


Massor av insikter har ramlat över mig. Nästa år får nog bli det år då jag använder mig av dem.


Det är svårt att leva. Det är tufft. Men för mig har den stora frågan 2009 varit - varför lever man ett liv som är svårare och tuffare än man vill om man har möjligheten att göra det så mycket enklare? Grunden har lagts till mitt nya, enklare och så mycket roligare liv. Nu är det nyårsafton - det är väl en bra språngbräda för att förverkliga alla planer och realisera det liv jag önskar och vill ha?


Men välkommet då, 2010! Jag är redo.   


Gott nytt år på er allihop - vi har ett suveränt år framför oss!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards