Alla inlägg den 15 december 2009

Av Sajberlena - 15 december 2009 16:36

Kan inte låta bli att reagera lite över allt skriveri om Tiger Woods och hans amorösa äventyr sista tiden. Tror banne mig att det skrivits mer om det än om att allas vår framtid ligger i händerna på ett gäng politiker i Köpenhamn! Barn svälter ihjäl i världen, människor dör för att världens ledare inte kan acceptera att alla inte tycker likadant. Och Tiger Woods sätter på sina anställda... Wow.


Ärligt talat skiter jag fullständigt i hur många älskarinnor han har. Det rör mig inte i ryggen huruvida hans fru flyttat eller bor kvar, om hon har ring på fingret eller tagit av den. Det intresserar mig inte! Lika lite som jag är intresserad av Kalle i Urshult har bedragit sin fru eller Britta i Lund har haft fyra älskare på ett år. Det är inte INTRESSANT!


Jag känner inte Tiger Woods, jag känner inte Kalle i Urshult eller Britta i Lund. Jag känner inte att vad de gör och inte gör angår mig. Lika lite som det angår Tiger Woods hur många älskare jag tar mig under min livstid. Jag vill inte veta - alltså vägrar jag läsa om skiten. Det finns förmodligen tusentals familjer vars värld slås sönder i detta nu på grund av otrohet, skulle det av någon anledning vara värre för att man är golfproffs, svensk fru och mångmiljonär?


Att kvällspressen övergått från nyhetsmedia till skvallerblaskor är en ganska allmänn uppfattning. Men att de inte lägger två pennor i kors för att åtminstone försöka jobba bort den uppfattningen tycker jag är ganska anmärkningsvärt. Det är ju inte precis ett positivit omnämnande...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards