Alla inlägg den 21 december 2009

Av Sajberlena - 21 december 2009 20:24

Står vid väggen med TV-spel på Elgiganten. Stirrar på alla miljoner spel som stirrar tillbaka utan att ge mig en enda hint - vad var det jag skulle ha??? Två olika söner med två olika önskelistor.


Ringer hem.


Tut tut.


- A Micke!


- Hej, du, vad var det för spel jag skulle ha nu då?


- Ja, vi pratade ju om A till Lilleman och B till Storebror och sen eventuellt C till båda eller till Lilleman om inte B fanns men det beror ju på om C finns då, för i så fall ska vi inte ha A...


- Hm. Okej. Hejdå.


Tittar lite till. Ser nåt jag känner igen. Men... Var det verkligen det? Och PS3 - har vi ens någon konsoll som HETER PS3??? X-Box kanske! Vi har ju ett sånt, ett lila!


Ringer hem.


Tut tut.


- A Micke!


- Hej, du vad var det nu för spel du sa?


- (Kan ha fel men tycker mig höra hur maken undslipper sig en kvävd suck...)Jo, A till Lilleman och B till Storebror och sen eventuellt C till båda eller till Lilleman om inte B fanns men det beror ju på om C finns då, för i så fall ska vi inte ha A...


- Okej, till X-box då?


- X-box, vi har väl inget X-box!! Vi har ett WII och PS2!


- Okej. Men vilket ska vara till vad då, C eller vaddå?


- Nä, det ska vara till PC!


- Öh... Jaha... Men kan vi inte köpa ett Singstar till PS3?


- (Nu kväver han inte sucken längre, den hörs tydligt genom telefonen!) Vi HAR inget PS3...


- Men det lila spelet då?


- Det är en GAMECUBE, det finns inga spel till den längre alls!


- Nähääää... Ojdå. Okej, ses sen!


Hittar äntligen ett spel som jag VET står på önskelista och som jag vet är rätt spel till rätt grej! Wow, jag kan jag kan!!


Maken ringer.


- Du! Det där spelet (det jag precis hittat och känner igen, jätteglad) det beställde du ju på Ginza häromdagen, det kom just i brevlådan!!


- Okej... Ses sen...


Drar en djup suck och börjar om från början...

Av Sajberlena - 21 december 2009 09:00

Jag har ett antal mil till jobbet. Av dessa mil körs ca 2,5 på skogsvägar och byvägar, d v s mindre underhållna vägar alltså.


Nu är det snö. Det är kallt som f-n och massor av snö. De som plogar dessa vägar är suveräna, man plogar och plogar och plogar ibland nästan innan det ens börjat snöa tror jag! Ingenting att klaga på där inte!   


Men sen då? Jag menar, är det någon som vet vad som händer när man plogar och sen låter bilarna packar snön som är kvar, packar och packar och - ja, precis! Man kunde lika gärna stått med en vattenslang och spolat vägen. Man hade kunnat köra isdans, långa programmet med både hopp och skvadronletter och döende svanar på vägen till mitt jobb utan problem.   


Var f-n är sanden??? Varför SANDAR man inte vägen? Har sanden tagit slut? Har det blivit en bristvara i landet????? Att resurserna i landet är dåliga har jag hört, men inte sandresurserna väl?


Tre gånger fick jag bromsa för rådjur på vägen idag. Tre gånger försökte de stackarna ta sig över till andra sidan och in i sin trygga skog - men benen for åt alla håll, de höll inte på att ta sig över! Detta anser jag belyser graden av halka jag pratar om. Snacka om Bambi på hal is (aaaahhhh, f´låt, kunde inte låta bliiiiii fast jag försökte).   


Ge mig min sand - nu!!!     



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards