Direktlänk till inlägg 26 december 2009

Jag vill inte gå ut!!

Av Sajberlena - 26 december 2009 12:18

Annandag jul här i Norra delen av landet. Mulet blåsigt och ruggigt. Och vad gör man då? Man dividerar om UTEaktiviteter!! Jag menar, vad är det för feeeel på att sitta inne och bara vara? Jag gillar inte uteaktiviteter, såvida de inte företas på hästryggen.   


Att åka skridskor är överreklamerat - man fryser, får ont i fötterna och man slår ihjäl sig om man ramlar. Skidor har aldrig ingått i min egendom. Äger knappt vinterkläder ju! Det är inte lätt att vara den enda soffpotatisen i hela släkten!!


Jag bara suckar och skakar på huvudet när alla försöker övertyga mig om hur mysigt det är utomhus...   


Med andra ord - jag bara vägrar. Släkten skakar bekymrat på huvudet och jobbar på, jag kämpar för att komma undan. Livet är en strid. Heja  mig!


Annars är allt väldigt bra! Efter en lång kväll med massor av vin hos svärmor känner jag mig lite mosig - det känns och ser ut som om vinet har samlat sig i små egna baginboxar under mina ögon... Men trevligt var det. Igår i alla fall.


Nu ska alla miljarder prylar plockas ihop och stuvas in i bilen i väntan på att forslas hem alla milen till min lilla by. Dessvärre är ju den långa vägen hit lika lång hem. Imorgon bitti bär det av.   

 
 
Ingen bild

Karen

28 december 2009 21:07

Haha, enda soffpotatisen i hela släkten? Ja, kanske i hela Mickes släkt. Men prova att umgås med andra sidan av släkten, så ska du nog få se på soffpotatisar. =)

Naturen är den där stora, öppna och fria ytan man kan se om man tittar ut genom fönstret. Vissa delar av året är färgen grön, andra delar av året är färgen grå eller vit. I vilket fall, gör man bäst i att krypa tillbaka under den filt man kom från, och gona sig med en bok/en bra film och en mugg kaffe...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards