Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Sajberlena - 12 februari 2011 10:44

Ikväll är det temafest "50-60-70-tal". Vi har vetat det i flera veckor. Vi har pratat i hypotetiska termer om kläder och grejer. Tankar har funnits hit och dit - och sen har det liksom stannat där. Tiden ni vet, tiden... Den bara försvann!!


Å nu är vi på dagen D och vi har ingen aaaaaning om vad vi ska ha på oss, varken maken eller jag!


Ångest!


Nu rotar vi hysteriskt genom garderober och tyghögar och försöker matcha ihop något som med vissa förändringar kan bilda en hippie och en outfit med touch av Marilyn Monroe.


Tyvärr hittar jag ett antal felaktiga förutsättningar för den sistnämnda tanken så det blir inte enkelt. Inte minst vad gäller ansikte, kropp, hår och allt annat. Dessutom är jag ju ALLDELES för ung för att vara insatt i dåtidens moderegler, jösses, jag var ju knappt påtänkt! Åtminstone var jag bara iklädd blöja och napp när det begav sig, och så kan jag ju inte gå på fest...


Men vaddå - det är åtta timmar kvar till avspark; det ornar sä! Förmodligen.


Wish me luck...

Ovido - Quiz & Flashcards