Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Ahaaaaa!! NU vet jag!

Av Sajberlena - 29 mars 2012 08:34

Jösses - jag har precis kommit på vari felet ligger! Motionsfelet alltså. Varför det inte "händer" nåt.


Snacka om AHA-upplevelse...


Jo, såhär är det;


Jag läser och läser, lyssnar och lyssnar på alla motionsgalningar och hurtigspån, tänker att "jahaja, jamen det verkar ju enkelt att gå på promenader fem dagar i veckan, det klarar ju t o m jag liksom" och så läser jag igen om hur många kilo hit och dit folk tappar utan att ens TÄNKA ordet banta och ja ni vet.


Sen tänker jag att "jaja, jag får väl också göra det då" och kollar hur många veckor det ska ta att gå ner storleken bebiselefant, ställer klockan på sex för att hinna fixa den där promenaden i morgonsolen och tja... Sen stänger jag av klockan och somnar om och sen hinner jag inte och på kvällen är det annat och så blir det inte av. MEN! Hela tiden TROR jag att jag gör det!

Jag tänker att jag "jamen nu har det ju gått fem veckor sedan jag började ställa klockan på sex och ändå händer ingenting, inte ens ett elefantöra har försvunnit" och fattar ingenting.


Jag glömmer ju helt bort att jag måste GÅ UT också! Att läsa, ställa klockan och planer kanske inte räcker?

Kort sagt lever jag min in i mitt nya, blivande jag så hårt att jag helt glömmer bort att aktivt forma det. All tid jag borde lagt på powerwalksen ägnar jag åt att läsa om hur man gör...

Himmel och pannakaka - varför har ingen SAGT nåt? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards