Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Sajberlena - 18 oktober 2010 12:54

Moahahahaaaa - ni anar inte hur många människor som missar sin besiktningstid och rullar runt på gatorna i god tro!


Jag lättade ju lite på slipsknuten igår och erkände att jag missat det där - även om det naturligtvis inte är MITT fel, det är nån annans, har bara inte klurat ut vems än - och vips! kommer den ena efter den andra ryggdunken med orden "du är inte ensam". Det är så man blir rörd till tårar!


Nu har allt löst sig, tror jag, för klockan 07.24 imorse pep mobilen. "Du erbjuds besiktningstid imorgon 10.20 Vill du ha tiden, skicka BOKA innan klockan 07.29"


Gaaaaaah!!   


Jag var väl inte helt med på noterna vid det klockslaget, så jag sprang runt som en hysteriskt yr höna och letade efter min dator. Funderade över hur lång tid det skulle ta att få igång den, koppla upp sig och få iväg ett "Boka" men insåg efter ett par minuter att de nog menade att jag skulle svara på SMS:et med mobilen...?   


Ny hysterisk rusning för att hitta ett fönster med tillräcklig täckning för att få iväg ett SMS, tapptapptapp på skärmen, tappade fel naturligtvis och höll på att skicka AOKA men fann mig, började om, skicka och svosch. Nytt SMS: Välkommen.


Puuuuuuhhhh....


Eftersom jag nu inte har riktigt koll så vet jag ju med mig att jag kommer köra in med en Spykersaab i sina bästa år, vacker som få med bara lite rost i dörrar och skärmkanter (tror jag) men som dunkar betänkligt någonstans underifrån... Likaså låter den lite högt, kan vara nåt avgasljuddämpningsfel och sen vet jag ju inte alls hur den ser ut under. Jag har kollat flera gånger och jodå, jag tycker den ser bra ut men det är inte alltid besiktningsmänniskor och jag tycker likadant.


Ratten är lite skavd men mina tidigare besiktningserfarenheter säger mig att de inte brukar lägga någon större vikt vid sådant. Inte heller brukar de reagera på alla miljoner prylar och godispåsar som är slängda över hela bilen.


Nu håller vi tummarna, gott folk, nu håller vi tummarna...


Blev omåttligt provocerad av en reklamskylt vi körde förbi idag förresten! Texten löd ungefär:


"Vi ber om ursäkt till alla SAAB-ägare! Vi har inte berättat tillräckligt om våra bilar..."


På rent jävelskap tänker jag inte tala om vad det var för bilmärke som hade mage att förolämpa mig så, men en sak lovar jag; jag kommer aldrig någonsin sätta min fot i en Honda!

Ovido - Quiz & Flashcards